torsdag 16 april 2009

Tur man är glad...

Lyfter kompostpåsen från diskbänken. Börjar bära i väg den. Då spricker påsen i botten. Allt bara väller upp. Boff, rakt på köksgolvet. Då var det tur att jag var glad efter en fantastisk improkväll. Men det är ändå lite småtråkigt att sanera köksgolv vid 23-tiden.
När jag skulle ta ut linserna tittade jag mig själv i spegeln. På tåget hem hade jag frusit och när jag såg mig själv så det ut som om jag varit på spinning. Jag var rödrosa i hela ansiktet. Näsan var igensnorad sedan länge. Ont i huvudet och i luftrören/matstrupen. Allergisk reaktion kanske? Jag vet inte. Men det var mycket värre än att kompostpåsen gick sönder. Det var svårt att sova, somnade väl vid fyratiden och två timmar senare var det dags att gå upp. Tjohej vilken rolig torsdag det blev. Sov halva lunchen och när jag kom hem lade jag mig direkt på soffan. Det blir tidig sänggång i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar