måndag 20 april 2009

En önskelista med fötter från en vän...

Den näst minsta av vännerna på landet fyller år i juni. Pratade med henne i dag och passade på att fråga vad hon önskar sig, men sa att hon inte behövde svara nu... Näe, sa hon. Jag sa ananas, för det vet jag att hon gillar. Det gick hon i gång på. Så här ser önskelistan ut.
Ananas, vindkraftverk med godis, ibland är det en katt på (har ingen aning om vad detta är), en blomma för alla hennes blommor har dött, en blomsterpinne och en schal. Samt skor. Jag frågade vilken storlek hon har. 36, 37 och 38 sa hon. Då sa jag att det lät svårt, men om hon ritade av fötterna så kanske det går lite lättare. Då kan man ju ha med sig foten och prova i skon i affären. Inga problem, det fixade hon. Nu har jag två fötter. Men hur skulle skorna se ut då. Sandaler som inte är vanliga tråkiga sandaler utan med många remmar (lätt, jag vet hur dom ser ut). Fast helst vill hon ha dom här: Dom har jättehård sula och om man biter på den så lossnar tänderna. (Kan man ju fråga i affären eller prova själv...) Dom har ett slags tyg som ser ut som det har stelnat och så är det en rosett fram. Ballerinaskor, frågade jag, och jo det var nog sådana. I vilken färg som helst. Själv får jag nog skaffa mig ett par styltor, för den här vännen kommer växa om mig vilken månad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar