onsdag 29 april 2009

Det är fult å skrämmas...

Var och tjackade nya sommardäck i dag. När däckargubben höll på med framdäcken så sa han: Kom hit lite. Och visade han att hela däcket jigglade. Hjullagret, sa han. Omöjligt, sa jag, dom har jag bytt två gånger på de sex åren jag haft bilen. Sedan öppnade han motorhuven och sa att det var stötdämparna. Omöjligt, sa jag, dom byttes i januari-februari. Men så här ska dom inte sitta sa han, varför jag ringde Abbe och sa att stötdämparna lossnat och han sa att det har dom nog inte gjort. Dom ska röra sig, sa däckaren, inte glappa. Dom kan se olika ut, sa Abbe, och frågade om skruvarna satt fast. Sen sa däckaren att han inte hade bytt dämpare på en sån bil och då tyckte jag i mitt stilla sinne att då kunde han väl hållit käft. För det finns inget som skrämmer upp mig så som fel på bilar för jag kan inget om bilar och blir misstänksam vid minsta lilla ljud. Nu såg "felet" likadant ut på båda sidorna varför jag inte tror att det är något fel. Jag tror också att Abbe kan sin sak, han är ju ändå utbildad bilmekaniker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar