tisdag 21 april 2009

Den där grevfen...

I går blev jag helt såld på Röyksopp. Det går inte att sluta lyssna. Tyvärr kan jag bara höra på dem via Spotify vilket innebär att jag inte kan lyssna när jag inte är hemma. I den här hålan jag bor finns inga skivaffärer. Det var då grefven erbjöd sig mina tjänster. På stående fot sa han att han kunde spela in coverlåtar av Röyksopp. Han spelar tramporgel och sjunger kyrkokörsaktigt så jag sa nej. Grefven lät sig inte nedslås utan bestämde sig för att åka på turné i Göteborgs skärgård. Röksvampsturné i rökrock och med båtdroska. Den droskan äger kalvsundaren och där tänker grefven också bo och det gick tydligen bra... Han skulle ha brandy och cigarr redo. Men först ska grefven åka till grannen på ön och dricka te samt äta scones och snittar. Därtill holka ur en stock och ha högläsning av Dan Anderssons dikter. Låter som om det blir livat på kusten framöver...

2 kommentarer:

  1. Den där Grefven verkar vara en filurig prick. Men du borde skaffa Röyksopps senaste platta Junior. Absolut värd en tripp till Göteborg. Eller åtminstone Skövde.

    SvaraRadera
  2. Den har jag köpt i Budapest, Linus. Den är grymmebra!

    SvaraRadera