tisdag 26 maj 2009

Vännernas nya son...

Mina vänner på landet har länge velat adoptera mig. Nu säger ju min pappa nej så det har inte blivit av. Däremot nappade Skalmans husse direkt på frågan om han ville bli adopterad utan att fråga sin far. Det är kanske så jag skulle gjort också? Det fina är att han inte ens behöver byta efternamn, för hans nya föräldrar heter nämligen samma. När jag talade om för honom på vilken blogg han kunde se sina nya föräldrar på, då hade han redan läst den bloggen (om jag fattade det hela rätt). Spooky! Hur som helst. Hans nya syster, den minsta av vännerna på landet, har redan målat ett porträtt av honom och ville träffa honom direkt för hon tyckte att han verkade jättesnäll och gullig. Kanske blir en inbjudan till sommarkalaset också, vem vet? För att inte myndigheterna ska trilskas så sa Skalmans husses nya pappa att Skalmans husse måste få ett annat födelseår, för han kan ju inte vara äldre än sina adoptivföräldrar. Hur skulle det se ut om Skalmans husse gick i pension innan sina föräldrar liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar