söndag 10 maj 2009

Den där bilstereon...

Att åka bil utan att lyssna på musik finns inte i min värld. Tyvärr har jag fått ha det så ett tag eftersom det visade sig att cd-radion jag satte i inte fungerade och heller inte gick att ta loss då kontakterna i bak gick något väldigt i baklås. För ett tag sedan lyckades jag få loss den ena. I dag beslutade jag mig för att besegra den andra. Och lyckades! För att fira detta åkte jag och köpte en ny bilstereo. Sprang in, betalade, sprang ut och monterade. Stereon var för stor för hålet i bilen. Antennen hade fel kontakt. Men cd-spelaren funkade ju i alla fall. Nu, efter att ha mocklat lite till, har cd:n fått plats lite mer. Dessutom har jag yttrat några fler svordomar eftersom dom där kontakterna behagade fastna även i den nya stereon. Jag skulle nämligen ha ut kassetten som den förra stereon satt fast i med i bilen och den gick inte att trä över bilstereon varför jag åter var tvungen att få loss kontakterna. Morr! Nu återstår att lösa problemet med antennsladden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar