söndag 17 maj 2009

Skämmig minimototant...

Köttorparn hade mocklat hela dagen med sin minimoto, så på kvällen var det dags för vårens premiärtur och jag hängde på. Abbe sa: Du måste prova. Jag sa: Vi får se.
Nu trilskades hojen lite. Den blev sur och ville inte starta. Vi fick springa i gång den. Sedan gick den som ett spett tills den blev sur igen och då bestämde sig Köttorparn för att ta loss tändstiften igen. Ungefär då ringde jag Abbe som ju kan en hel del om motorer och kanske hojar i allmänhet. Han sa att Köttorparn skulle ge full gas. För nu hade cykeln bränsle men ingen luft. Fint tips, hojen gick som ett spett igen. Tills jag satte mig på den. För det första gillar jag inte att ha hjälm. För det andra har jag inte ens kört moped. För det tredje fick jag inte ens fart på minimoton. Skämmigt. Abbe sa att jag gasade för dåligt. Jag sa att jag är bättre på att fotografera. Så jag gjorde det i stället. Det blev en grymt bra bild på Köttorparn. Minst. Nästa gång jag ska köra får han springa bakom hojen, precis som när man lär sig cykla. Vill jag så kan jag. Det är jag hundra på. Nästa lördag kanske jag ska prova hur det är att stå still på en goped. För den lär jag inte få igång heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar