måndag 11 maj 2009

Att hyra film...

Ville se en film i går kväll. Tyvärr hade butiken jag brukar hyra i stängt när jag kom. Så jag åkte till en annan. En jag själv jobbat i. Det var sannerligen en upplevelse att gå in där igen. Filmerna stod huller om buller. Gammal skit på topplistan. Jag hittade inget att hyra. Förrän jag gick till komedihyllan och hittade en film med Robin Williams och några andra. Brukar ju alltid funka. I kassan stod en gammal tant som inte kunde datorn så jag fick skriva mina uppgifter i en kalender. Sedan fick jag räkna ut vad filmen och godiset kostade ihop. Sött. I dag lämnade jag tillbaka filmen och då strök hon den i kalendern igen. Även om filmen var så dålig att jag till slut glömde bort att titta på den, så var det en upplevelse att få hyra film av tanten. Det var nästan lite Budapest över det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar