måndag 28 december 2009

Ner, ner, ner, ner för backen ner...

Så har det begåtts slalompremiär. Det var många år sedan sist. Var lite orolig för att jag skulle tycka att backarna var branta och att jag skulle ramla jättemycket. Jag tyckte inte att backen jag mest åkt i var brant och jag kastade mig våghalsigt ut för den brantaste backen också. Det blev väl inte dom tajtaste svängarna utan lite yvigt emellanåt. Ramlade gjorde jag inte så farligt mycket. Mest en gång i liften. Hade gått av åt vänster åken innan, nu skulle jag gå av åt höger och då blev det något mankemang med skidorna och vips låg jag där och kände mig som en säl i splitt. Fick lite ont i högervristen efter den fadäsen. Men på det hela taget kan jag säga att det inte var sista gången jag åkte slalom. Blev lite sugen på att köpa skidor som man kan åka bakåframpå med. Vi får se hur det blir med det. Kan ju slita lite till på min 30-kronorsutrustning. I dag hårklippning. Så himla gött å va ledig en hel vecka. Lite mindre gött att det kommer hantverkare som ska bygga badrumstak i morgon. Men jag lyckades få dom att komma klockan nio så jag slipper gå upp innan tuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar