torsdag 18 juni 2009

Ett par tuppskor...

Har köpt mig ett par röda skor som betyder tupp, fast på franska. De fanns inte hemma i min storlek och fick därför beställas. Det var nog bra med tanke på vad som hände i går. Skulle hämta vatten i havet att släcka engångsgrillen med. När jag gick längs strandkanten, som visade sig vara havsbotten eftersom där var fullt med tång, klafsade jag förstås ner så att ena skon blev helt svart. Då fick jag en tipptoppenidé om att skölja av den i havet. Tog mig ut på en sten för att fixa både vatten och tvätt. Trodde jag. Sekunden efter hade jag ramlat rakt på svanskotan och blivit ganska våt. Men skon blev i alla fall ren... Och då var det ju tur i oturen att jag hade gamla skor och inte nya. Nu vet jag att klippor både är hala och hårda. Ska tänka på det i fortsättningen och akta mig för havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar